Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Bitterfitta!

Av Caroline Gull - 7 januari 2011 10:27

Kärt barn har många namn, i dag är mitt bitterfittan!

  



Vaknade på en mindre bra sida i morse, visst är det en glädje att vakna till en liten röst som ropar MAAAMMAAA!


Men...

Jag sover 3-4 timmar per natt, drömmer massa knasigheter och grubblar över livet dagarna i enda.


På måndag börjar allvaret, Kilians inskolning hos dagmamman.

Efter inskolning i två veckor så är dags för mig att börja jobba. Lite läskigt... har inte jobbat (på riktigt) på snart 2 år.


Eftersom att Fredrik bytt jobb och numera pendlar till nynäs så underlättar inte det dirket för min vardag. Men jag har valt att stå bakom min darling i det han vill göra..!


Jag kommer att ha mer än en timmes promenad varje morgon för att lämna båda barnen samt ta mig till jobbet med vagn i snökaos. Sen är det till att springa hem på lunchen och rasta hundar. Sen tillbaka till jobbet för att tre timmar senare ta ytterliggare en promenad på en timme för att hämta barn och gå hem, för att sen gå lite till och rasta hundarna. (kommer att få tyresös fastaste röv!!!)

Sen ska det lagas middag, badas barn och välkomna en trött man hem....



Ser verkligen fram emot detta (INTE) körkort vore nått... Någon som har en manuell bil att sälja?


Vad som mer snurrar runt innanför pannbenet ska vi inte ens tala om... !

Nä nu har degen jäst klart så det är bulltajm. Damens kalas närmar sig med stormsteg!


ByeBye så länge





 
 
Elin

Elin

7 januari 2011 10:51

Jag beundrar dig för allt du gör och för att du Orkar med allt. Jag kan inte säga det många gånger nog, men Caroline, du är min förebild! <3
puss

http://Elinhelena.bloggplatsen.se

Caroline Gull

7 januari 2011 11:19

haha du e för söt, förebild nje det finnas betydligt vettigare människor att se upp till!
:) Tack för igår! Puss

 
Ingen bild

Jennie

7 januari 2011 16:25

du är fantastisk <3 hörs mot slutet av helgen älsklingen

Caroline Gull

7 januari 2011 17:16

Det gör vi! Puss på du!

 
Elin

Elin

7 januari 2011 20:54

Oh no! När jag själv blir mamma hoppas jag att jag också dka orka baka och fixa och pyssla och dona, som du! :)
Vi får spika en kväll och tuta vin och bara mysa, och så måste vi försöka oss på en onykter omgång buzz!! ;) puss

http://Elinhelena.bloggplatsen.se

Caroline Gull

7 januari 2011 22:38

Man har nått extra batteri som slår på ibland :P Mammabatteriet ;) absolut gumz! Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Gull - 22 april 2016 13:57

Att leva ihop men en optimist gör ju att man känner sig som raka motsatsen, allt löser sig... Hur vet du de? De har gått åt pipan så många gånger så att man kanske blivit en bitter negativ tant, men jag älskar att du orkar! Dock kan de kännas som ett...

Av Caroline Gull - 6 mars 2016 21:09

Tankarna snurrar o kan lätt driva mig till smärre vansinne...! Vart finns off- knappen? Hoppas att nästa vecka bjuder på glada barn, ork o kanske lite roligheter! Kärlek! ...

Av Caroline Gull - 22 februari 2016 22:29

När alla andra sover så blir jag otroligt rastlös, har funderar länge o väl på om jag skulle ta en kvälls promenad för att bli lite trött.... Men på nått sätt så blev de kvällsmackor o te i soffan istället?! ...

Av Caroline Gull - 5 februari 2016 19:37


Kul att ungen är bjuden på 80 talsfest, vart är alla mina inbjudningar till skojigheter?? :P ...

Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards