Alla inlägg under december 2010

Av Caroline Gull - 30 december 2010 11:37

Lite bilder och minnen från 2010 som varit ett riktigt händelserikt år för vår familj....


Nova blev ett år äldre och inledde sista året på dagis på STORbarns avdelningen.


Hon tog även sina första ridlektioner.



Vi reste som familj för första gången till ett varmt land! Dubai, underbart!!!

  



Dubai



Dubai



Lilleman tog sina första steg under sommaren.



Kärlek    



Vi delade en underbar sommardag i juni med våra nära och kära då vi sa JA till varandra i Tyresö Kyrka! Mitt sagobröllop blev bättre än jag någonsin drömt om!


 


                            De vackra blomsterflickorna.

                              


 Bröllopsresan till Venedig


  



Kilian hade sitt första kalas.


  


Ett spännande år minst sagt, men jag längtar till 2011. Inte lika myckt stress, jag börjar jobba igen i januari, Kilian börjar hos dagmamma, Nova lämnar dagis för att börja i skolan. SKOLAN...?? usch usch va stor hon blivit.


Och körkortet ska tas! Kommer även att ta ett körkort till, tillsammans med min darling. Nämligen förarintyg och kustskeppar examen så att jag kan vara en fara även på det stora blå..hihi!


Fredrik tar sig an nya uppdrag och livserfarenheter i sin arbetskarriär.


2011 välkommen!

Av Caroline Gull - 29 december 2010 09:27

Mina underbara fina nya kuddar   



Närbild!



Och en liten bild på en gäst från i morse....



        

Av Caroline Gull - 28 december 2010 11:04

Just nu är jag bara väldigt purken, istället för att slå mig fram på rean och fynda massa braiga saker och kläder till ungarna, så har jag legat hemma i en dunderförkylning.... inte kul.

Börjar släppa lite idag.


Tog en liten tripp till centa i söndags för att byta storlek på ett par lovely jeans som jag fick i julklapp av min man    Hör o häpna, de va för små... tror aldrig jag har råkat ut för det tidigare...tokigt tokigt! (storlek superslim 24/32)

så nej, de va inte förkorta direkt...hahahaha! det var midjan/höften som var i vägen   


Köpte även ett par underbara kuddar till soffan, gillar att förnya lite med kuddar och sånt piff!


Bjuder på bilder av dom när kameran lever igen...


ByeBye så länge!



Av Caroline Gull - 25 december 2010 10:11

Nästan alla paket....


Novas fina julpyssel en nya sak varje år! Granen är årets tillskott.


 


gott gott!


    


mera socker...


    


En liten kaka till kalle...! (en av tre olika kakor)


  


Alla va inte lika förtjusta i tomten      


Men vi andra kramades massor med herr tomte!


   Roliga julklappar att leka med dagen efter.


Mycket nöjda barn!


     


Av Caroline Gull - 22 december 2010 06:52

På riktigt, varför heter det köttBULLAR?

borde utan tvekan heta köttbollar (inga jäkla bullar)

vem döpte dessa godingar till fel namn?


Så nu när vi fått klarhet i namn frågan (eller inte) så kan jag tillläga att jag rullade och stekte 98 st köttbollar i måndags och 99 st till igår. Sista lasset gör jag idag!

Skinkan är klar så den grilljerar jag i morgon samtidigt som jag gör dessert.

Idag ska jag även försöka bocka av julgodisbaket   får se hur mycket det hinns med!


Granen är på plats och tomtensnissar verkar fylla på med klappar för fullt på nätterna   


Snart är det dags... ska bli skoj att se hur Kilian reagerar, han kanske tok grinar när herr tomte kommer.. vem vet! hihi!



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards