Alla inlägg under oktober 2011

Av Caroline Gull - 24 oktober 2011 08:29

Återigen så har det hunnit springa på ett tag mellan inläggen och här är anledningen!


Det gamla kontoret...


Den inbyggda garderoben är på väg till att bli ett minne blott   


Dags att spackla..... (inte så skoj)



Fyra vändor spackel och massa färg senare så börjar vi komma någon vart!



Och damens "coola" vägg   börjar ta form. Med fina taklister och golvlister på plats.




 


En mycket Nöjd tjej som fick sova i sitt nya rum  



Nu ska bara lite hyllor på plats och tingeltangel lite här o var!


Det va allt för nu!

    

Av Caroline Gull - 12 oktober 2011 10:32

Nu när Stora Tjejen ska flytta ner till det som en gång var ett kontor, så innebär det att vi har ett par veckors renovering/tapetsering mm på schemat. Och vad ingår i detta om inte massa inredning och pyssel!?  


Så igår när Sverige Vann sin match mot Holland så passade jag på att pyssla lite...  kan dock stryka under att jag för tillfället är halvt blind på höger öga så målningen gick sisådär...


En tråkig  "pappers" pärm...

Blev rosa med hjälp av vattenfärg som grund....

Sen klippte jag ut en häst som jag använde som mall.

ritade av hästen

Målade hästen svart och gjorde även bakgrunden på framsidan ännu mer rosa med hjälp av mina hobbyfärger!       


Och för att veta vems teckningar som finns i pärmen så klistrade  jag på damens namn i "Skummgummi" bokstäver!


 

Av Caroline Gull - 12 oktober 2011 08:13


Den gamla väggens sista stund....  



Vi har alltså rivit väggen ovan samt tagit bort en del av vår garderob med skjutdörrar. 


Utrymmet är fixat, spacklat och målat!



Otroligt jobbigt att bredspackla väv!




Nya tapeten i sovrummet och fina vita väggar!

      


Kontorsdelen klar.... (nästan)



Eller ska jag ha det på andra väggen... så här???


   


lite golvlister och finlir kvar sen är det klart!

Och ja.... den hemska fururamen runt garderoben ska bli vit   

Av Caroline Gull - 5 oktober 2011 16:11

Nu hade det visst hunnit gå en bra tag mellan raderna..... MEN nu är jag här  


Anledning till den dåliga uppdateringen är lätt förklarad med att tiden inte räcker till.... Jag bor numera på bilskolan (näst intill i allafall)

Så jag hoppas att det där j*vla körkortet kan bli klart snaaaart!..?


Sen håller vi på med en renovering hemma, sovrummet ska bli sovrum/kontor och kontoret ska bli Novis nya rum. Så vi har rivit en vägg, byggt en ny....och nu är det en hel del spackling och målning som gäller... det tar tid men det är såååå värt det!


Bilder kommer, jag lovar   



Näää nu bränns snart middan...see U later!  Kyckling i röd currysås med ris...mumma!


  



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards