Alla inlägg under december 2009

Av Caroline Gull - 22 december 2009 16:42

Hej hopp i snövädret!


Herre jisses va snö det har kommit, har skottat som en dåre varje dag men det märks knappt :P Novis och hundarna älskar att busa i snön, lilleman däremot tycker att brasan inne är mysigare (lik mamma) hahaha...


Snacka om att jag lyckats bli beroende av brasfan här hemma, eldar så att tempen är på 30+ :P blir en lagom chock för knoppen när man går ut....


Nu står gröten och puttrar på spisen, min famlij

(alla utom jag såklart) älskar tomtegröt så det kokas massor vill jag lova!

Snart kommer Vero över också :)

ska bli skoj, vi ska köra lite godisbak idag inför julafton.


skotta lugnt så länge!


KRAAAAM



Av Caroline Gull - 17 december 2009 11:01

Vad gör man om man ska gå ut och skotta uppfarten, men inte kan öppna dörren för all snö?? fönstervägen?


:S tooookigt!!

Av Caroline Gull - 15 december 2009 20:47


(mindre söt)


Så nu är det dags att börja med all julmat :) myspys när hela huset luktar jul.

Julgranen lyser upp i mörkret och apelsinerna med nejlikor ger en riktigt julkänsla.

Grisrumpa nr 1 är snart uppäten så det blir till att göra en till i helgen, samt alla köttbullar som ska rullas :P


Känns som om att jag har koll på läget och kanske slipper julstressen i år också, brukar ju försöka vara ute i god tid med klappar och allt sånt :)


Är ruskigt nöjd med klapparna som jag köpt till min sambo, men jag kan inte skriva vad det är ännu :P han kan ju faktiskt få ett ryck och läsa detta!??

Novis bästa klappar i år är nog tv-spelet, ett legopiratskepp och en keyboard. Upptäckte när jag gick igenom hennes paket att det blev många dvd filmer och dataspel också... bortskämda unge ;P


Nää nu ska jag ta mig i kragen och gå ut med hundarna, måste hinna skotta lite på uppfarten så min darling kommer upp när han kommer hem :)


Va snälla så att tomten kommer till er också! :)


Pusselipuss


Av Caroline Gull - 6 december 2009 18:21

Idag så va Fredrik ute med pappa och hundarna i skogarna vid gudö, det blev en lååång promenad i dag då det visar sig att karlar inte hittar bra i mörker ;)


Och nu har vi tagit med Zorpan hem på prov och funkar allt som det ska så tillhör han numera vår familj. Lilla famlijen har blivit stooor :D två ungar och två hundar är inte så lite ändå :P


Igår så firade vi lite jul med mormor, mamma, moster och alla ungar och karlar, Nova vart hel nöjd med alla klappar!

Vi åt gott och hade en super trevlig dag

(dock vill man vara barn när man ser alla klappar) ;P kilian hade lite svårt med pappret på sina paket!


Nu ska vi kalasa lite på fruktsallad och glass här hemma med brasa och myspys innan Novis och Lilleman ska sova!


Dagens tips:

använd karta och pannlampa om du ska ut i mörkret i skogarna kring gudö ;)


Dröm sött!



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards