Alla inlägg under november 2010

Av Caroline Gull - 30 november 2010 10:40

Igår städade jag av här hemma och plockade fram lite mer tomtar och pynt, gjorde en enkel adventsstake med lite kanelstänger och torkad stjärnanis som dekoration bland annat.


Tvättade och bäddade rent i allas sängar...vilket missstag   

Nova är hostig och lite små hängig, sen i lördags men hon är feberfri och det verkar inte bli mer än så här.... Kilian däremot har ju inget immunförsvar så det räcker med en lite förkylning så är det kört.

Mycket riktigt, igår började lilleman hosta som en tok. Och efter att ett tag så var sängen nerspydd och medans jag tvättade och bytte i hans säng så spydde han ner våran säng och efter det soffan JIPPI. En riktigt rolig natt *NOOOOT* så nu sitter jag här med påsar under ögonen stora som tomtens säck... tvättar som en galning och har en liten gnällig sak runt benen och en stor gnällig i soffan. jisses jisses!


Jag undrar hur min karl ska klara att jobba till nio ikväll, han sov inte mycket han heller.

Ska försöka lägga den minsta nu...

Sen har jag lite viktigta samtal att ringa, om det är ok ljudnivå här hemma vill säga!




Av Caroline Gull - 29 november 2010 09:34

Själv har jag lite problem med min adventsstake, hade tänkt göra om det gamla men vet inte om orken och tiden räcken till....


kanske ska inhandla en ny istället   


Lite julklappstips om ni inte redan är klara... vem vill inte hänga dessa i granen???


http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=9954 


Blomsterhjärta, förgyllt


Eller ställa julmaten på en sån här..???


http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=8649

Christmas Grytunderlägg 2-pack röd/grön



Menu är ett riktigt roligt designmärke, de har allt från coola kaffeglas till ljusstakar! Hittade lite fynd på frapp.se.


http://www.frapp.se/1/sv/products/menu-50.1.423.1.php 



Love!



Av Caroline Gull - 28 november 2010 19:40

Idag var det dags för släkten att fira lilla flisan blev 8 år.

Här är tårtan som hon beställde, lik den första men med lite mer fix och trix!



    

    

  

Av Caroline Gull - 26 november 2010 22:00

Min lillasyster Flisfis blir 8 år på söndag, så idag hade hon massa kompisar hemma på "party" det va discoljus och hela köret.... och givetvis ville lilldamen ha en tårta från sin storasyster, det skulle vara en hästtårta, hästen skulle ha rosa grimma och glittrig man... tack för den!!! Man är ju inget proffs direkt   


Men jag ordnade ärbart skimmer som jag pensalde på hästens man och på hästskorna.


Började med hästen i marsipan (lägg märke till ögonfransarna) yttepytte små!!!

Och allt är i marsipan!!!


 


En färdig tårta!!!

Glittrig maaaan     


   


Hon har beställt en liknande till på söndag...Den lägger jag nog mer krut på!!!


Trevlig helg folket!!!     

Av Caroline Gull - 24 november 2010 07:34

Om en månad så är det julafton igen, i år så blir det en lite lugnare jul än vanligt då vi inte är lika många som vi brukar vara som firar ihop (skööönt)

Klapparna är klara och julkorten är på god väg till att bli klara.

  

Har hunnit göra 19 julkort så det är väl bara tio kvar att pyssla ihop   

 

Igår var mamma och hennes familj över, jag skulle ta ett gemensamt kort på alla barn i tomteluvor (till julkorten)....gick sisådär! Lilleman va INTE road av mammas jävla tjat om att le....

 

Stefan hjälpte mig att borra så att jag äntligen fick upp mina hyllor i köket, jag menar jag har haft dom hemma i nästan en vecka utan att hänga upp dom...skäms Caroline!

   uppe...

                   Och med lite piff!

 

Blev kanon bra, trots val av väg    Min kära man var orolig att jag skulle lyckas släcka ner halva huset eller nått, går tydligen mycket el i den vägen... men alla lampor verkar funka   

 

Har varit en helt underbar morgon hittills, Nova var dundertrött i morse men log och var medgörlig iallafall. Fredrik log inte riktigt lika mycket när det va dags att ta ut hundarna och skrapa bilen..hihi!!! Och lillebror ligger fortfarande i sängen och jäser. Så tvätten är igång och jag har hunnit drick kaffe i lugn och ro. Och även om det är jäkligt mörkt ute den här årstiden så gillar jag snön massor.... ungarna älskar det och det betyder att huset snart doftar apelsin med nejlikor. MysPys!

 

Ha en toppen dag  folket!

 

 

Av Caroline Gull - 23 november 2010 20:28

Grattis Bossebus och Mischa till er "lilla" grabb!

Ska bli helt underbart att få nyssa bebbe igen!   



Av Caroline Gull - 22 november 2010 14:15

Jag tyckte att kilians frisyr påminde mig om någon....


jisses....


    


Slående likt enligt mig!!!  

Av Caroline Gull - 19 november 2010 14:41

Vill stryka under att jag har skrattat åt mig själv halva morgonen pga detta....

Igår så klippte vi klorna och badade hundarna i badrummet på nedrevåningen.


I morse så tänkte jag tvätta håret över badkarskanten och slänga i en inpackning lite snabbt medans barnen tittade på tellyn... upptäckte när jag hade tvättat håret och satt i inpackning att mitt shampo stod precis brevid hundarnas...bra att jag ställde undan det va!?? Så ni kan nog lista ut vad den trötta mamman lyckats med?? jo men visst, tvättade håret med hundarnas shampo... men kombinationen hundshampo och blondieinpackning verkade ändå funka ganska ok...hahaha!


  

Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards