Alla inlägg under januari 2010

Av Caroline Gull - 31 januari 2010 15:15

  

Ja det vill jag lova.... har kikat som en galning på vigselringar, min karl är bestämd på den punkten vill jag lova!


Det blev ingen bröllopsmässa för vår del, fredrik blev dålig under fredags natten och mår fortfarande dåligt! :( suckelimuck.


Men vi hann i allafall med en sväng in till berggrens juveler

(där han köpte förlovningsringen) och där fanns det grejer!

Vi hittade en ring som bara skreeeek caroline ;)

Priset verkar dock skrika på nån annan!

Den passar perfa ihop med min fina ring som redan sitter kilad på fingret.

(den är svår att överglänsa)


nää nu är det dags att städa, det är ju söndag som sagt!


Köp hem pizza och myyyys!

Byebye



Av Caroline Gull - 29 januari 2010 23:42

Så blev det ett jätte hopp mellan inläggen igen då ...


det har varit lite upp o ner i tillvaron vill jag lova!

Man kan säga att det förflutna kommit ikapp på en del jobbiga plan, vilket gör att humör och känslor har åkt karusell.

Det är skönt att det reds upp och bli klart men resan borde tagit slut för länge sen.

Ni som vet ni vet ni andra får undra.


uscha buscha.... barn gör livet lite mer komplicerat kan man ju säga.

Men dom väljer inte sina föräldras misstag.


Men till nått heeelt annat för att inte tråka ut er och mig allt för mycket...

ÄLSKAR den nya donken reklamen, hollywood fruar..haha ja vad ska man säga!

svälj ett par gånger och ta nått uppåt så kanske du kan snacka som oss andra, segare röst att lyssna till är ju svårt att finna.


Tärnklänningarna kom idag och det verkar riktigt lovande, nu efterlyser jag bara en provning av damerna i fråga.

tänkte inviga min Tobi på dom så att skrynklor blir ett minne blått.

Ja för jag fick äntligen min underbara lilla vän Tobi, helt oväntat av min darling i 2 års present. (han fick en puss, illa illa) måste jobba på min romantiska sida!

Men han hade fått en tröja med texten "världens bästa pappa" precis. Så helt värdelös är jag ju inte... :P 


Och för er människor som inte har tv och sett min Tobi på tv-shop så kan jag berätta att det är en ångpryl som gör att du slipper stryka och allt sånt!

Mycket trevligt!!!!


I morgon kanske det blir bröllopsmässa för vår del, vi får se.


Bädda ner er nu gått folk, eller ta en bärs

(glömde att det faktiskt är fredag) *GÄÄÄSP*


kyss o kräm!





Av Caroline Gull - 20 januari 2010 15:59

Bokat och klart! I April så kommer vi att resa till Dubai, svärmor fyller 50.

Så alla  "barn" med sambos och ungar ska myspysa lite i solen.


Ska bli riktigt skoj att få komma iväg och speciellt att barnen är med.

Nova ser mest fram emot att få flyga flygplan.


Blev helt chockad när vi var och gjorde pass i dag, fick lämna fingeravtryck och hela baletten :P


Bilderna på småttingarna blev faktiskt helt ok.


titta och njuuuuut........








Av Caroline Gull - 19 januari 2010 15:38

Idag så kom bröllopsinbjudningarna, dom va precis så fina och enkla som vi ville ha!

Inte för mycket krussidull utan mer raka linjer och i vårt färgtema :) silver!

på bandet alltså. ni som är bjudna och läser inbjudan, ni hajar snart :P


Och vilken dag som helst så dimper tärnornas klänningar ner... nu börjar jag förstå att det faktiskt är MITT bröllop jag planerar inte bara ETT bröllop. GALET!

Ja och fredriks såklart :P


Allt flyter på så jäkla bra hittills, vi har verkligen varit eniga om allt, lokal inbjudnings kort, gästlista, maten... rubbet :)


Nu ska jag njuta lite... kaffet e klart och det finns ju kakor till tusen kvar efter Novis kalas.


Puss så länge!!!

Av Caroline Gull - 13 januari 2010 17:08

Hejsan hoppsan,


Idag så har Novis tagit sin spruta i vanlig ordningen.

 Men inte nog med att hon tagit sin spruta, vilket hon gör inne på karolinska i solna. Så ska vi övernatta på karolinska i huddingen för hennes sömnregistrering.

Jag hoppas verkligen att det går smidigt.

Det är inför operationen av hals och näsa som hon gör den här undersökningen också. Hennes snarkningar lär väcka ett gäng människor på avdelningen :P


Nu är jag även klar med en hel del inför bröllopet, klänningar är beställda till tärnorna. Vero och Annica vill säga.

Och skor till klänningarna hittade vi i samma veva.


Inbjudningskort är valda och gästlistan klar :P vi blir 100 pers ganska precis till middan och festen, då vi valt att göra den delen "barnfri" men i kyrkan så ska givetvis barnen vara me, Novis och flisan är ju blomsterflickor :D


Mycket planering vill jag lova! tänkte ta en fika med Gelic soon (typ nyss) och bolla lite, då det plingar i bröllopsklockarna för henne och Andreas också i sommar!


Nää nu ska det packas inför övernattningen på sjukstugan.


Planera lagom och stressa mycket eller jag menar lite.... ;)


kisskiss



Av Caroline Gull - 8 januari 2010 12:48

Japp så är det, Novis fick slå sönder pepparkakshuset nu när vi har städat bort julen.

Hon får slå sönder det med hammare varje år (kristyren blir ju stenhård) och det är lika roligt varje gång.

Samma sak med att ta bort granen, då får hon ju alla polkagrisar och godis som hängt i den...

hmmmm...

skickar jag ut dåliga signaler? att det bästa med julen är när den försvinner?? :S skumt....


jaja, nu är det födelsedagsfirande som väntar, lillfisen fyller 5 år, herre jisses vad hände? och lilleman blir 6 månader, va fan... han kom ju nyss ut???

Tiden går läskigt fort... dock är det skönt att Nova ska ha ett kalas för sina kompisar och ett med släkten... då blir det inte så hysteriskt!

Vi har hyrt barn o buslandet och inte nog med det, det är maskerad som gäller också. Novis ska vara sessa har hon sagt :)


och gissa vad? Nu är det dags för skottning och hunrdastning igen. Kilian btw älskar att ligga i sin åkpåse med fårskinn i babypulkan! mycket smidigare än vagnen vill jag lova!


Raggisar på idag, kallt som faaan.


byebye

Av Caroline Gull - 2 januari 2010 20:25

Se upp i backen!


Hej alla glada, Nu är julen över och det nya året har precis startat.

Ungarna fick toppen bra julklappar och det va inte några enstaka vill jag lova, den här julen slog alla rekord i mängden paket!

Knappt så att granen fick plats på golvet! :P


Vi kom hem från fjällen idag så nu är vi lite möra efter all skoter åkning och nyårsfirande.

Känns som om att man äter non-stop i fjällen.

Hummrarna på nyårsdagen var nog de största jag har sett, klorna var som mina händer!

Heeelt crazy :)


Novis fick skidor i julklapp så hon övade med svärmor (jordens hurtbulle) och kusinerna när vi var uppe, en stav i ögat på svärfar och ett gäng magplask i snövallarna senare så började ungarna få kläm på det hela.


Junior... låg mest i vagnen och blev röd om lilla näsan :)

Måste ju flika in att de hade varit en björn på besök ett par dagar innan vi kom upp, så lite skraj va jag allt när jag kissade doggen på kvällen.

Men björne hade nog strosat vidare.

..................................................
.................................


Kilian har övergett sin babysitter och kör på som en galning i sin gåstol.

Hundarna är mycket förvånade att han helt plötsligt kan jaga dom runt i vardagsrummet. super skoj!


Nu ska jag hänga lite tvätt och sen njuta av min säng (längtar alltid efter min egen säng när jag varit borta) borta bra men hemma bäst!


se upp för fallande istappar!


/C



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards