Alla inlägg under mars 2011

Av Caroline Gull - 10 mars 2011 19:19

När ingen ser, är jag bara ...Caroline... då är falska leenden glömda,den starka fasaden borta och sårbarheten fruktansvärt påtaglig!


  


Av Caroline Gull - 5 mars 2011 20:53

Den 18 Juni Dopas lilla Eleah och gissa vem som ska bli gudmor...

                                    nämligen JAG!!!




Tack för förtroendet trots vår resa Fanny...!   

Av Caroline Gull - 4 mars 2011 09:14

Sista veckorna har handlat om att hitta en balans, komma i ordning med alla känslor och tankar som ständigt snurrar....


Den 9 februari fick vi Novas diagnos, hon har ADHD med aggresivitets syndrom, hyperaktivitet samt trots syndrom.


Den 8 Mars (på tisdag) så börjar hon äta sin medicin.


Även om vi misstänkt det här en längre tid och att det är "klart" nu så är det en lång och jobbig process. Vi har pratat med Nova, varit på BUP och pratat... hon tar det väldigt bra och ser fram emot att få börja på sin medicin

(så pass jobbigt tycker hon att det är) Hon är en väldigt smart och stark tjej, hon säger hela tiden... mamma snart blir det lugnare, snart blir det bättre... Är det inte jag som ska stötta henne???


Jag trodde att jag skulle få ro i kropp och själ...hitta ett lugn nu när det "jobbiga" är över, så fel jag hade... nu kommer all ångest, nu VET jag vad hon känner, tänker och går igenom... nu lever jag med ständigt dåligt samvete och ånger.


Det är ju inte hennes fel jämt, jag har varit för hård, för kall...


Jag hoppas att hon ser all min kärlek.... för hon är mitt allt, min styrka finns i Nova. Hon har gett mig livet!


Nu återstår det bara att få resten av våran familj och vänner att förstå. Nova kommer alltid att vara speciell och det har inget med hennes sjukdomsbild att göra, hon är enivsan själv och den starkaste person jag någonsin träffat. Och det behövs just nu.....


Jag kommer nog inte skriva så mycket om det här i bloggen (vi får se) just nu är det lite jobbigt att formulera sig och att inte bli för känslosam.



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards