Alla inlägg under december 2010

Av Caroline Gull - 12 december 2010 19:55

  

Av Caroline Gull - 11 december 2010 21:16

Igår hade vi en överaskningsfika/fest för mamma som på måndag blir 45...jisses   

Jag hade gjort lite snittar och bakat (oväntat) hihi

En vit marsipantårta med ett spritsat mönster och massa pärlemoglitter!

Närbild...

Tyvärr så ser man inte glittret så bra.


Mera mums!


Idag så firades svägerskan som även hon fyller på måndag (30 gammal)

Va super trevligt att träffa hela den sidan av släkten!

(ja det är min släkt också nu faktiskt)   

Kilian busade som ebn dåre med kusinen.


Tyvärr så glömde jag kameran hemma  

   

I morgon är en ny dag med massa planerat...

Ses när vi ses! 

Av Caroline Gull - 8 december 2010 21:08

Det är lite kaotiskt här just nu, många fyller år eller så ska vi fira minijular, gå på dop med mera... Kan ge er lite mer info om min stressiga vecka på lördag... ni märker varför!


I morgon ska vi träffa Kilians dagmamma för första gången, ska bli jätteskoj.

Jag hoppas verkligen att det klickar mellan oss alla. (inte för att vi har så mycket val gällande barnomsorg för tillfället)


Körde en heldag med pepparkaksbak hos svägerskan med alla barn igår. Riktigt trevligt...och massa peppisar blev det!!!


Har pratat med överläkaren på den "nya" avdelningen på karolinska idag, det känns jättebra att allt  är på rull. Vi (alla föräldrar) och Nova ska dit nästa onsdag.


Men sprutan är det dags för redan på måndag, läkarbesök och spruta på lucia och sen BUP på onsdag....blir en lång vecka för Novis... Min stora älskling!

Håll tummarna för henne!


Shiit klockan tickade på lite... måste hinna stryka det sista.


Later folket!




Av Caroline Gull - 5 december 2010 19:18

Visst sörru   

I går var jag och min darling bjudna på julbord på Gondolen.

Bordet bakom var bokat av ingen mindre än herr Statsministern him self!

Jag anklagar honom för kön vid dessertbordet   

En riktigt trevligkväll med trevliga människor i sällskapet.


Nu Gossip.....


Later!!!

Av Caroline Gull - 3 december 2010 11:28

(I brist på händelserika händelser)


Vi har två ganska stora äppelträd på tomten. Var på ett finns det fortfarande ett äpple kvar på. Äpplet har trotsat väder och vind. Nu är till o med det lilla äpplet täckt av snö och får massa extra vikt...men det vill hänga kvar!



Kan bjuda på lite bilder på några snömonster när vi ändå är igång   


Bobbebus undrar när vi ska gå in...


Kenzo vill INTE gå in....



Kenzo försöker äta snö som jag kastar på honom, men den försvinner konstigt nog i munnen.... (jätte smart vovve) ser lätt galen ut på bilden...


    


Nu ska jag värma mig med lite te, mår iallafall mycket bättre idag!

Håller tummarna för att vi kan komma iväg på julbordet i morgon.

       



Av Caroline Gull - 2 december 2010 17:03

Som jag tidigare skrev så blev det en enkel lösning på mitt stake problem, köpte ingen ny utan gjorde en egen liten ljusbricka.



     

Av Caroline Gull - 2 december 2010 16:17

Mår som en överkörd sork... med andra ord inte bra!!!

försöker underhålla min lille, går sisådär   

Tacka guuud för playhouse Disney, musse är betydligt roligare än mamma just nu...det lovar jag!

Skulle haft lussebak hos svägerskan med svärmor och alla barnen, men näää ligga hemma och stirra ner i en hink är tydligen vad jag ska göra!


Men Ja är inte Bitter...(bara lite)


Sista julklapparna kom idag på posten, allt är helt kanon. Är supernöjd med årets inköp!

Hoppas att mottagnarna blir lika nöjda   





Av Caroline Gull - 1 december 2010 17:33

Idag fick Nova öppna det första paketet från sin kalender.

Där i fanns det tvålkritor, hon va tok nöjd!

Efter att ha "bråkat" med hennes kalender i flera år så gav jag upp, snörerna går sönder och paketen ramlar i golvet... gjorde det enkelt för oss båda    Tog en träkorg, sprejade den vit och gjorde lite juliga dekorationer.

Damen får välja ett paket varje morgon och mamma slipper knyta upp paket som ramlar och är för tunga!



Nu har även jag fått smaka på Kilians förkylning så en kopp te och en kväll i soffan under en varm filt och tänd brasa väntar här!   






Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards