Alla inlägg under april 2011

Av Caroline Gull - 26 april 2011 12:09

Tusen tack för all uppvaktning, alla fina sms och hälsningar...det värmer i hjärtat!


Nu ska tant kissa hundarna, och springa till dagis och dagmamman för att hämta mina små (stora) knoddar!


Sen vankas det grillning på persudde!



Av Caroline Gull - 23 april 2011 10:04

Idag kommer mamma,stefan och flisfis över på påsk lunch, även kussen och hennes familj kommer och myser.


Så hittills har det varit en hektisk dag, rullat köttbollar(bullar) och bakat citronkaka med frosting. Ska påskduka lite mysigt på Altan.   Sen är biffen Kirrad.


Vaknade igår med halsont och huvudvärk, och det är knappast bättre idag.

Antar att det är lilleman som har bjussat på denna trevlig förkylning.


Håller tummarna för att köttbullarna smakar som vanligt

(jag har ingen som helst aning då allt smakar samma lika just nu)


Och min kamera är fortfarande spårlöst borta så det har inte blivit några kort knäppta.... tyvärr!


Nä nu ska här göras skattkartor till barnens påskpaket... älskar verkligen högtider!


Glad påsk på er folket!




Av Caroline Gull - 19 april 2011 08:11

Helgen började kanon bra, i lördags fyllde min underbara man år...han fick en dunder frukost och fina paket (en klocka som han önskat sig och kallingar) sen bar det av till slottet... vi mötte upp våra grannar som har hand om fåren där ute.

Vi fick gosa massor med de små lambebisarna...otroligt söta ting!


Bjuder på bilder så fort jag har hittat min kamera   


På kvällen drack vi lite vin med vänner. Sen började kaoset.....

På natten vaknade kilian med jättesvullna, kladdiga ögon, så det blev handens närakut på söndag morgon. (han kunde knappt öppna ögonen)


Efter ett kort besök där konstaterade läkaren att det var allergi, troligtvis av lammen eller av höet.

Så vi åkte hem och började ordna på tomten.


Fram med högtryckstvätten... tänkte rengöra plattorna på framsidan samt tvätta bilarna. MEN... av någon skum anledning ville den inte fungera. Och då den va nyköpt för förra året så blev man aningen irriterad!!

Efter ett besök hos återförsäljaren konstaterade vi att garantin inte gällde för just den skadan??? Piss och skit.... massa pengar i sjön med andra ord...


Då plockade vi fram paviljongen och skurade utemöblerna istället...

MEN... när vi tog fram duken (taket) på paviljongen så var där en reva på ca 3 dm... givetvis så var taket den enda delen som man inte kunde köpa lös.

Köpte vi ockå ny förra året.


Efter en hel del suck o stön så konstaterade vi att det fick bli en ny paviljong.

Så återigen massa pengar åt skogen...!!!!


Men nu är baksidan fin och den nya paviljongen på plats.

Så helgen avslutades inte lika bra som den började.


Lämnade lilleman hos dagmamman igår och knatade till jobbet, när jag hämtade honom efter lunch så var ögonen värre än värst...

så idag står ett nytt läkarbesök på schemat, SUCK! är så less på att Vabba!


Håller tummarna för att det inte smittar.


Nu är ni lite uppdaterade på vad som hänt här hemma senaste dagarna...

Kram på er folket!






Av Caroline Gull - 15 april 2011 16:28

 Äntligen freeeeedag, som jag har längtat!


Imorgon fyller min babe år,jag har inhandlat fina paket...och smyyygit som en tok!

Så han anar ingenting....



                     


Varför skriver jag då det här? Jo min man läser min blogg lika ofta som jag läser sportbilagan i aftonbladet (inte såååå ofta med andra ord)   


Får se hur han vill fira sin dag i morgon, vi kanske tar en myspys dag med barnen ute vid slottet, vår granne har 15 lammungar där.... så galet söta ting!


Jag hoppas verkligen att helgen bjuder på massa sol och mys ute!


Må gott så länge!



Av Caroline Gull - 13 april 2011 07:51

Jo men visst, lillebror har äntligen fått en egen Bobby Car! Det blev en Classic röd. Den va mest lik blixten så...   



Så nu är det dags att plocka bort syrrans dunder rosa bobby som han har användt innan.


Funtar på att slänga ut den och skötbordet som har legt på vinden i snart ett år på blocket. Det står ju bara och tar massa plats.


Efter helgens stor rensning så lär det bli ett par annonser på blocket   


Intresserad?



   

Nyskick på båda sakerna, skötbordet hade vi bara framme i 3 månader och det användes knappt.

Av Caroline Gull - 10 april 2011 19:10

Jag förstår verkligen inte hur veckodagarna kan gå så gryyymt långsamt medans helgen är slut innan man ens hunnit reflektera och njutit av ledigheten... tyfus!


Helgen har varit fullbokad som vanligt   


Igår hade vi mysigt middagsbesök och idag har vi firat svärmor på en ljuvlig brunch på Rival. Solensken på söder en söndag...inte helt tokigt!   


Och eftersom att vi har varit uppe långt innan tuppen på mornarna så har vi även hunnit vårstäda på tomten. Så nu är löven väck!


Jobb i morgon... lite telly sen dags för sängen.


Hoppas att eran helg varit lika trevlig som min!



Presentation


Yes, då har även jag hittat till den moderna världen av bloggar. Här kan du som är nyfiken eller bara uttråkad läsa lite om mig och min vardag :)


Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards